Sunday, December 12, 2010

ll KACAK ll



tadi aku duk google-google....ini lah antara lelaki terKACAK dunia....

Ini lah lelaki terkacak dunia...Sheikh Mohammeds anak kepada Hamdan (Fazza).
kulit mulus bak telur...
mata bulat bersinar-sinar...
hidung mancung bak seludang...
bibir merah bak delima merekah...
bulu mata lentik bak bulu mata palsu...
kening terukir bak dilukis dengan maker white board...

tapi bukan KACAK ini yang aku nak cerita sebenarnya...tapi cerita KACAK sepertimana cerita dibawah ini...

Teringat zaman sekolah menengah dulu...Masa tu aku dan lagi 3 orang rakan yang lain terpilih mewakili Terengganu ke Kem Sains 2005 di Forest Researh Intitute Malaysia (FRIM) Kepong, Selangor...




antara yang best kat FRIM ini adalah CANOPY WALK WAY



INI PULAK DIGELAR "CROWN SHYNESS"...CANTIK SANGAT...SEPERTI SUNGAI DI ATAS KEPALA...KALAU MALAM LAGI CANTIK...MACAM TENGOK PETA TAU...

Maka berjumpalah dengan budak-budak dari negeri lain seluruh Malaysia yang setiap negeri juga menghantar seramai 4 orang wakil...

Seronoknya program tu memang seronok sebab kami di layan first class...semua disediakan ..dari baju ,beg, makanan katering tau, cikgu yang mengajar kami adalah professor FRIM dan tempat tido adalah khemah ...hahahaha...tido dalam khemah jew....tapi khemah first class lah weeeiii...1 khemah 2 orang...siap ada tilam/bantal/sleeping bag lagi...

DiPENDEKkan cerita...

malam pertama

(ko terus pikir lain kan...kuning btolll...)

kami dikumpul beramai-ramai dekat unggun api then diberikanlah penerangan...bla....bla...bla...

sampai lah satu topik KACAK...

Fasilitator kat situ kata FRIM terkenal sekarang sebab ada binatang bernama KACAK...semua penyelidik dari luar negara pon datang kat FRIM sebab nak selidik pasal KACAK ni...

AMARAN :

"binatang ni memang berbahaya dan berbisa!!!...setiap pagi apabila kamu keluar khemah...sila periksa selipar kamu...kami bimbang kalau binatang ni duduk dalam selipar kamu..."

secara automatik jantan dan betina kat situ duduk semakin rapat antara satu sama lain...whoooaaa seronok3x...hehe (tapi dalam hati hanya tuhan yang tahu...punya lah risaaauuuuuu...)

FASILITATOR : binatang ni sebenarnya menyerupai katak dan cicak sebab tu lah kami panggil KACAK!!!

KAMI : wahahahha....kelakar-kelakar (ntah kat mana kelakar pon aku tak tahu...maybe dieorang ni saje nak sedapkan hati masing-masing kowt...)




KATAK

+

+

+

CICAK




SAMA DENGAN

=

KACAK



INI LAH KACAK DALAM FIKIRAN AKU MASA TU....




ATAU MUNGKIN INI.....




FASILITATOR : ok sekarang kita boleh pergi lihat rupa KACAK ni...tapi kita mesti pergi by group...sebab kami bimbang KACAK akan terkejut kalau bising-bising...

Maka berjalanlah kami by group dengan seorang fasilitator dan sebijik lampu suluh...

apabila tiba ditempat kediaman KACAK itu beginilah rupanya....sebijik macam lubang ULAR atau lubang BIAWAK....






FASILITATOR : OK......sekarang kamu semua boleh masukkan tangan dalam lubang ni dan cuba sentuh KACAK tapi ingat kamu boleh sentuh je...jangan tekan KACAK terlalu kuat...nanti dia terjaga.....

Aper...ko giler ke ape...nak suruh kami sentuh binatang tu....dah lah binatang tu duduk dalam lubang...pastu kena masukkan tangan dalam lubang tu sampai ke bahu punya dalam.....semata-mata nak sentuh binatang yang kita tak boleh lihat (ko berani????)

Apakan daya....kami hanya menurut arahan....budak-budak perempuan kat situ dah menangis habis daaaa sambil sebut nama makkkk.. (rindukan mak kowt...)



......................SESI MEMASUKKAN TANGAN KE DALAM LUBANG...................
(AKU KASI REAKSI SESETENGAN ORANG JER....BANYAK LAGI REAKSI YANG GILA-GILA TAPI TAK HINGATTT...)

BUDAK PEREMPUAN MANJA : memasukkan tangan sampai siku sambil menangis apa jadah....tapi memang betul jangkaan kami budak-budak lelaki...budak perempuan tu keluarkan tangan dia apabila dah sampai siku...hahaha...

BUDAK PEREMPUAN DEMAM : saya rasa tak sihat abang fasi....saya rase nak demam (sambil menyedut hingus yang dah sampai kat mulut.. masuk balik semua skali dalam hidung...)

BUDAK PEREMPUAN TOMBOY : (sebenarnya budak ni bengang ngan kami sebab gelakkan budak perempuan) Dengan beraninya budak ni masukkan tangan ke dalam lubang tu sampai ke bahu kot kena masuk tangan....giler dalam....sambil menyentuh benda alah tu..

reaksi budak perempuan tomboy tu : mmmmmmm...lembut sangattttt.....tapi belendirrrrr...eeeeeiiiiiii.....

BUDAK LELAKI INDIA : reaksi dia......aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....abang fasi !!!!! tangan saya dah kena gigittttttt.... (maka dibawak lah first aid oleh abang fasi....tapi abang fasi kata kalau takde kesan kena gigit atau berdarah tak apa..tak berbahaya)

BUDAK BAIK (aku lerrr) : (dalam hati..bergelora habissss....giler ke apa??? budak india tu baru je lepas kena gigit...ni aku dengan rela hati pulak nak masukkan tangan dalam lubang tuh...huhuhuhuh)

masa memasukkan tangan tu tetiba tangan aku tak muatttt .........giler besauuuu tangan aku..... pastu aku ngadu la kat fasilitator

BUDAK BAIK : Abang fasi.....tangan saya tak muat la nak masuk...

ABANG FASI : ish...orang lain muat jer...alasannnn!!!!!

BUDAK BAIK : woiiittt....boleh pulak kata aku cari alasan..dengan perasaan marah +++ takut... masuk jugak lah tangan aku sampai pecah-pecah lubang tuh...sampai la ke bahu aku masukkan tangan...maka aku setuh lah KACAK tu 2 kali tau aku rase belakang KACAK tuuu...huhu

ABANG FASI : hah...dah sentuh dah??? kamu rasa apa???

BUDAK BAIK : rase belendir-lendir eeeeeeee.................tapi menggerutu sikit badan KACAK nih...

nak diPENDEKkan cerita lagi....

Abang fasi ni cuba sedaya-upaya mengeluarkan KACAK itu dari lubang itu dan begini lah rupa nya KKKACAKKKK..........













BAWAH LAGI...







































BAWAH LAGI...

























BAWAH LAGI...

































































inilah KACAK tu.......
kuang asam btol laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................
yang budak india tu...sampai kena gigit tak tahan tu...huhu
aku btol lah jugak..... menggerutu......haha







nasib baik tak kuar sponge bob....



MORAL OF THE STORY :

sebenarnya kalau nak jadi saintis atau apa sahaja kerjaya yang dicita-citakan...keberanian untuk mencuba apa sahaja adalah sesuatu yang amat penting....tidak kira lah apa orang nak kata seklai pon...kita mesti MELAKUKANNYA!!!

p/s : sampai mampos lah BUDAK PEREMPUAN MANJA dan BUDAK PEREMPUAN DEMAM tak berjaya dalam hidup......ooooopppppsssssss SORRY...HEHE

3 comments:

manusia putih said...

sya kena marah sebab gelak bagai nak runtuh rumah baca citer nie... hahahahahhhaahah... hadoiiii... mcm ne india tu kene ggt??

AZFAR said...

ntah la mazni...india tu baik punya cakap belit...haha

Anonymous said...

hukhuk kulakor lerr

lagi entri menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...