Wednesday, December 15, 2010

ll KISAH BENAR : SERAM ll

ishhh....malam ni tibe2 lain macam pulak...

duk syok2 dalam toilet cuci muka jam 1.30 pagi nih (kena rajin cuci muka kalau tak ramai sangat jururawat yang berkenan...bukan boleh muka aku nih...) tetiba pulak adik laki aku sorang nih ketuk pintu toilet :

tut..tut..tuttttt (bunyi ketuk pintu toilet)

adik degil : "angah...ada orang kat luar rumah"

abang baik : "mender gokkkkkk...."(masih gigih mencuci muka)

adik degil : "angah...ada orang kat luar rumah.............."

abang baik : (treeetttttttt...bunyi buka pintu toilet) bakper gokkk???

adik degil : tadi nampak bayang-bayang kaki kat pintu ....(si adik ni tgh syok duk main internet malam-malam buta nih kat ruang tamu tuh...tetiba pulak dengar bunyi cam orang jalan kat luar rumah then nampak bayang-bayang kaki kat celah bawah pintu utama~~~ kamu paham ke ape kamu baca nih??? kalau tak paham sila baca sekali lagi kasi paham..hehe)

Si adik ni berdegil nak keluar tengok siapa yang ada kat luar rumah tu....tapi dia tak tahu abang dia ni lagi degil....aku tak kasi dia keluar!!!!....bagi aku lebih baik protect diri dengan duduk dalam rumah jer buat apa bahayakan diri keluar rumah kannn....aku berpegang pada falsafah "kalau kau tak kacau aku, aku takkan kacau kau"...

KEMBALI SELEPAS INI .....



IKLAN SEKETIKA :
tengah-tengah duk suspen nih tetiba adik aku ni dapat mesej dari sepupu dia kata ada orang excident kat jalan besar depan rumah...dia bg tau kat aku..lepas tu aku rasa pelik la...apa kene mengena orang excident dengan sesuatu yang kat luar rumah ni???



TERUSKAN BERSAMA "DAIA" :

Si adik ni berkeras jugak nak tengok apa yang ada kat luar rumah...hmmmm...ikut suka ko lah...si adik ni keluar berbekalkan batang penyapu...nak tak nak aku pun kena keluar sekali la...aku punya senjata lagi ganas nih hah :




amacam ganaih dok????haha (bukan apa aku rase aku lebih terer bab baling-membaling nih sebab tu helmet menjadi pilihan...)



setelah semua suis lampu dibuka semua sekali...keluar la adik ku ini tawaf satu rumah (bagus lah tu buat amali haji, tawaf keliling rumah...ummi dan walid dah nak balik lagi dua hari..hooorayyy..semoga mendapat haji yang mabrurrrr.......)

berbalik kepada cerita seram kita...
sambil menunggu adik aku buat satu pusingan tawaf...aku duk tunggu kat pintu utama sambil memegang helmet tu..
(biasalah bos kena pas keje kat anak buah dulu....kalau anak buah tak leh jalan....baru bos masuk campur...wahahaha)

owh...bukan itu sebenarnya motif aku tunggu je kat depan pintu...yerla kalau dua-dua buat pusingan tawaf...lepas tu bertembung.... tak semena-mena nanti aku merasa batang penyapu...adik aku merasa helmet kan...huhu



ini lah lokasi dimana bayang-bayang kelihatan dan bos berdiri sambil memegang helmet (tetapi bos duduk diluar yer bukan di dalam rumah...) gambar tidak menunjukkan keadaan sebenar yer kerana keadaan sebenar gelap gelita di luar sana bukan seperti gambar yang dilimpahi dengan nurrrr....


nak dijadian cerita...sebenarnya takde sesiapa pun kat luar rumah...tak tahu la kalau sesiapa itu dah sempat melarikan diri dulu...

p/s 1 : sebenarnya sejak ummi ngan walid pergi menunaikan haji ni...ada makhluk Allah nih tiap-tiap malam ada kat depat pintu pagar rumah (bukanlah depan betul-betul...ke kanan sikit..) dengan persalinan serba hitam semuanya dengan helmet sekali duduk atas motor...nak kata tengah lepak....lepak keapekebendernyer (ini adalah imbuhan apitan) sorang-sorang diri dalam gelap....hish...serammm...

p/s 2 : owh...serammmmm lah sangaaatttt kannnn....wahahaha...sape suruh ko baca...hehe..

4 comments:

Black Owl said...

apa kesimpulan sebenarnya cerita ko ni???

Lumrah hidup dan kehidupan said...

kesimpulannya : sediakan cctv luar rumah anada...haha

Anonymous said...

owh.... seram.... tapi.... hehehe
(haziqi)

Lumrah hidup dan kehidupan said...

tp apa haziqi ??????

lagi entri menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...