Saturday, January 15, 2011

HIJAB-WEAR IT RIGHT CAMPAIGN


Poster by Sue Anna Jo


W.I.R Campaign
Jom2 kita (tak termasuk saya yer...) pakat berhijab secara betul!

Pernah dengar tak kisah tembikai...

kalau orang jual tembikai kat tepi jalan ke...kat pasar malam ke...kat pasar tani ker...
mesti ada tembikai yang dipotong cantik lepas tu dibalut dengan wrapping lutsinar tu kan...

fuyooohh tergugat iman teman bila tengok tembikai tu...
ada yang MERAH...
ada yang KUNING...
meleleh habis..

Tapi bila teman nak beli tembikai...
teman akan pilih yang tak potong lagi...
yang masih HIJAU luarannya...
yang masih bulat...
cantik jer...

begitulah diibaratkan wanita...
cantik kalau berhijab
tertutup rapi...

kalau berhijab jangan lah pula pakai macam wrapping lutsinar tuh...
macam sia-sia...
oh tak....
bukan macam sia-sia...
tapi memang sia-sia...

hmmm kadang-kadang...
ada yang bagi alasan...
saya masih belum bersedia...
okay saya terima..

tapiii...
kalau IZRAIL datang memanggil 1 minit jer lepas ni...
boleh kata saya tak bersedia lagi???

oh bukan urusan saya...
kubur lain-lainkan...
ok
assalamualikum...


No comments:

lagi entri menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...